
Welkom op de pagina van groep 6
Wat leuk dat u een kijkje komt nemen op onze pagina.
Hier kunt u zien hoe wij in groep 6 leren, ontdekken, samenwerken en groeien.
Ouders ontvangen wekelijks, via Parro, een bericht over de activiteiten in de groep.
Een kijkje in groep 6:
Iedereen is verschillend
Iedereen is verschillend en we willen graag de positieve kenmerken van elkaar versterken. We zijn niet alleen qua uiterlijke kenmerken verschillend, maar ook in ons gedrag. We reageren allemaal anders als we blij, boos, verdrietig of trots zijn. Tijdens de lessen ‘iedereen = even anders’ gaan wij hiermee aan de slag. Denk aan vragen als: hoe reageren we? En hoe gaan we met deze verschillende reacties om?
Met de eerste les hebben we door een andere bril gekeken. Dit leverde verschillen op die soms niet helemaal eerlijk waren. Alle kinderen hebben enthousiast meegedaan!


Tutorlezen:
Oefenen met lezen is heel belangrijk, daarom helpt de bovenbouw de kinderen uit de groepen 2, 3 en 4 hierbij. Een mooie samenwerking tussen het jonge en het oudere kind. Groep 8 neemt deze taak op zich in het eerste halfjaar. Na de kerstvakantie neemt groep 7 het stokje overgenomen. Twee keer in de week helpen de kinderen een kind uit groep 2, 3 of 4 met het leesprogramma Bouw! Hierbij wordt er geoefend met het leren lezen van letters en woorden. Wat fijn, al die hulp!


Weektaak:
We leren steeds beter werken met de weektaak. Goed kijken wat er op een dag moet gebeuren, aftekenen wat af is en zelf goed nakijken.
Tijdens de muziekles van DWS, leren we o.a. wat een canon is en de boomwhackers en de noten die ze kunnen produceren.

Onderzoekend leren met
reken- en techniekles:
Dit doen wij met de rekenles over tijd en snelheid. Hoe snel kun je de liniaal vastpakken als de ander hem laat vallen. Hoe snel rolt een bal van tafel en wat beïnvloedt deze snelheid, hoe ver loop je in 10 seconden en afstanden opzoeken op Google maps.
Experimenten
Kun je een bel in een bel blazen? Hoe krijg je zonder handen een paperclip uit een potje? Of maak een tekening op een bord en laat deze bewegen! Het experiment met het vallend blad of de plakkende ballonnen. En het meest luidruchtige experiment: de dansende deeltjes!

