Ouder(s) / verzorger(s)

Opvoeden blijft een taak van de ouder(s)/verzorger(s), die kunnen en willen we niet overnemen. De weg naar een oplossing is soms lastig en kan niet altijd van te voren duidelijk omschreven worden. Soms duren trajecten lang en moeten keuzes gemaakt worden. Niet alles kan. Daarom is het van groot belang dat ouder(s)/verzorger(s) en school als partners steeds goed in gesprek blijven en samen naar oplossingen blijven zoeken. Ieder vanuit eigen deskundigheid. Centraal moet staan hoe we samen met u uw kind zo goed mogelijk kunnen helpen.

Wij verwachten van ouder(s)/verzorger(s) t.o.v. de organisatie dat u

  • de identiteit van de school onderschrijft
  • zich tijdig op de hoogte stelt van vastgesteld beleid van de school (denk aan schoolgids, bestaande protocollen etc.)
  • zorgen heeft voor uw eigen kind, maar u ook kan verplaatsen in de (on)mogelijkheden van andere kinderen
  • zich bewust bent van het feit dat afspraken maken met verschillende (externe) partijen (met drukke agenda’s) niet altijd even gemakkelijk en vaak erg tijdrovend is. Wij rekenen op flexibiliteit met uw eigen werktijden

Wij verwachten van ouder(s)/verzorger(s) t.o.v. het personeel dat zij

  • vertrouwen hebben in de capaciteiten van aangesteld personeel
  • tijdig contact opnemen bij problemen (wederzijdse verwachting)
  • open staat voor het inroepen van deskundige hulp en begeleiding indien noodzakelijk
  • leerkrachten steunen als uw kind op zijn gedrag wordt aangesproken en daaraan consequenties (straffen) worden verbonden.

Wij verwachten van ouder(s)/verzorger(s) t.o.v. het proces dat zij

  • zorgen voor een open communicatie (niet mopperen tegen anderen, maar zaken bespreekbaar maken)
  • kritisch kijken naar eigen opvattingen en verantwoordelijkheden, rekening houdend met school en omgeving
  • begrip tonen voor de grenzen en (on)mogelijkheden van de school.
Neem contact met ons op

Stuur ons een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Not readable? Change text. captcha txt