Onderwijs

Wij geloven in onderwijs op maat. Ieder kind heeft zijn eigen talenten en behoeften.

Myriam Voorburg –
IB’er en coördinator passend onderwijs

Waar ik in geloof en voor ga,  is dat kinderen die de Sint Jozefschool verlaten:

  • Sociale vaardigheden hebben ontwikkeld, die hen in staat stellen contacten aan te gaan;
  • Zich vrij durven en kunnen bewegen in nieuwe situaties;
  • Voor hun mening uit durven komen;
  • Een goed zelfbeeld hebben gecreëerd.

‘Hoe we die vaardigheden en talenten helpen ontwikkelen?
Ons betrokken team heef een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. We hebben oog voor ieder kind. Zo sluiten we goed aan bij de onderwijsbehoeften’.

Marjolein Zwanenburg –
ouder

Ondanks de spraakproblemen van onze zoon, bleef school ook het enthousiaste, vrolijke kind zien.Er werd op allerlei mogelijke manieren gekeken, hoe school onze zoon extra kon ondersteunen. Toen mijn andere zoon groep 3 overdeed, werd gekeken naar wat hij lastig vond, maar ook wat hij al goed kon. Waar hij goed in was, kreeg hij de mogelijkheid om opdrachten van groep 4 te doen; door te werken op zijn eigen niveau. Daarnaast was en is er aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling; werken aan zelfvertrouwen, samen spelen e.d. Wij ervaren school als betrokken en zien dat onze zoon nog steeds welkom is (hij zit nu op een cluster 2 school; taal/spraakproblematiek)

Jos Koot –
directeur

Alle ouders willen dat hun kinderen gelukkig zijn, juist op school. Soms is daar iets extra’s voor nodig. Door de korte lijnen en open communicatie met de leerkrachten springt de St. Jozefschool  snel in op de leerbehoefte van het kind.

We kunnen niet van alle kinderen sterren maken, maar we kunnen ze wel allemaal laten schitteren! IQ en EQ moeten hiervoor in balans zijn. De St. Jozefschool wil hiervoor de derde Q zijn, namelijk de ‘accu’.

Neem contact met ons op

Stuur ons een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Not readable? Change text. captcha txt