De St. Jozefschool heeft een warme relatie en werkt nauw samen, met diverse organisaties in Achterveld.
Peter Mölder –
Voorzitter bestuur
De St. Jozefschool is betrokken bij de maatschappij en bij diverse initiatieven en organisaties in ons dorp Achterveld. Dit vinden wij ook als bestuur super belangrijk.
Deze betrokkenheid blijkt onder andere uit acties voor Jantje Beton en de Kinderpostzegelactie. Een ander voorbeeld is de nauwe samenwerking met DWS, de muziekvereniging uit ons dorp, zij verzorgen muziekonderwijs (ook op school).
Met kerst maken onze kinderen kerststukjes, die op de kerstmarkt van WALO verkocht worden voor een goed doel. Voor Pasen is er de Vastenactie in samenwerking met de kerk.
Voor de 4 mei herdenking is groep 7 verantwoordelijk voor het beeldje “Bijna Vrij”.
Kinderen uit groep 7 bezoeken in kleine groepjes het verzorgingshuis St. Jozef om samen met de bewoners activiteiten te doen.
Allemaal mooie voorbeelden waaruit de grote, concrete betrokkenheid van de St. Jozefschool blijkt.
OC & W-
Inspectie
Naast de het programma op school worden diverse extra activiteiten voor leerlingen georganiseerd.
Het bestuur geeft aan dat ze naast de dialoog met ouders ook tevreden is over de lokale en regionale samenwerking.
In het dorp zijn de lijnen kort, waardoor in het verlengde van samenwerking met de gemeente Leusden en met het regionale samenwerkingsverband, het ‘passend onderwijs’ constructief verloopt en bijdraagt aan de kwaliteit van het onderwijs op de St. Jozefschool.
Jaap Schouten –
oud-bestuurslid
De St. Jozefschool heeft een warme relatie met kerk, sport en Achterveld. Als de St. Jozefschool in het nieuws is, dan is dat bijna altijd met een vormende activiteit buiten het schoolplein. Ontmoeting met ouderen, een sportdag, haantje pik–optocht, 1e communieproject, het mee-organiseren van de klompenvierdaagse, de herdenking rond het beeldje ‘Bijna Vrij’, het verkopen van loten voor het goede doel, een sponsorloop, een snuffeldag, een bijzondere meekijkles of de Koningspelen.
Warme relaties gaan aan deze activiteiten vooraf: ze worden bewust gezocht en onderhouden. Kinderen die zich welkom voelen daar waar ze opgroeien, gesteund worden door hun omgeving en ook nodig zijn, zullen gelukkiger zijn en maken onze samenleving mooier en completer.